måndag 3 mars 2008

Neil Young till Roskilde!


Jag hade precis tänkt sätta mig ner och skriva ett jättebittert blogginlägg om Neil Youngs två konserter i Köpenhamn i helgen. Jag hade tänkt muttra om att han hade kört helt sjukt bra setlists och att jag hade gett typ vad som helst för att ha varit där (ja förutom de 4500 kronorna en biljett hade kostat).

Då kom glädjebeskedet. Neil Young kommer till Roskilde i sommar! Jag finner inga ord. Radiohead och Neil Young på samma festival, mina två absoluta musikfavoriter, jag är överlycklig!

Kanske fick Neil lite dåligt samvete över att han bara gjorde en skandinavisk spelning på europa-turnén. Det spelar ingen roll, gubbfan kommer iallafall!
Nu återstår det att med spänning få reda på med vilket band han kommer spela med. Jag hoppas innerligt att han har väckt liv i Crazy Horse igen, men det kanske är att hoppas på för mycket... Men det finns iallafall intervjuindikationer som pekar åt det hållet, tydligen har Neil och Poncho blivit sams igen. Jag återkommer så fort jag vet något. Nu ska jag krypa ihop i en liten boll av välbehag och lyssna på Neil Young, och längta lite tills i sommar.

Inga kommentarer: