torsdag 27 mars 2008

Förföljelser av Emo-kids i Mexiko! Kravallpolis sattes in för att stoppa våldet mellan punkare och emos.

Färska nyhetsinslag från Mexiko, där det brutit ut regelrätta gatustrider mellan emo-kids och punkare. Det började med att en massa Emos skulle demonstrera, (jag tror det var efter att en VJ på tv hade snackat skit om emo) och då dök punkarna och rockabilly-kidsen upp, beväpnade med flaskor och bälten.


De första striderna i Mexico City resulterade i en sådan våldsupptrappning att Mexikos kravallpolis fick sättas in.
Emo-hatet är tydligen väldigt utbrett i Mexiko. En punkare blir förfrågad om varför de spöar Emosarna, och han svarar "för att de kopierar våran stil".
Nu har ”Los Emos” börjat organsiera sig ordentligt, och våldet har spridit sig till flera större städer i Mexiko. Pressen kallar det för krig.

Varför är då emo-hatet så utspritt? En krönikör skriver att: ”The answer is simple, emo attitude here in Mexico is anti-youngster: they do not drink, they do not have sex, they do not have fun, they go to concerts just to cry, they go to parties just to sit in a corner and cry, and they feel victims of everything, it is really, a very stupid behavior.”.

Vi får se hur det går.

Ifall ni undrar var jag ställer mig i frågan säger jag bara !Vivan los emos!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag döööör! men jag fattar inte varför de inte join forces och nitar typ, hare krishnasnubbarna ist!