måndag 31 mars 2008

Emo-kriget fortsätter!


En vecka har gått sedan det första våldsutbrotten mot emo-kids i Mexiko. Nu i helgen skulle de samlas ännu en gång, i Tijuana, och den här gången med skydd av polis. Tanken var att det skulle vara en demonstration för tolerans och mot våld. Men det gick inte så bra, de möttes av en stor folkmassa som väntade på dem och slagsmål bröt ut..

Det som förut var några sura punkare och rockabillys var nu en mycket mer blandad och organiserad mängd människor som startat The Anti-Emo Alliance (med slagorden ”Those pants would look better on your sister”).

Här är förövrigt tv-framträdandet som fick emo-kidsen att börja demonstrera. På bästa sändningstid spyr programledaren galla över emo-genren:


Min spanska är lite rostig men han hävdar att emo är något för 15-åringar som inte gillar musiken de lyssnar på utan bara är kära i musikerna. Och att det inte är en genre, utan att alla ignoranta emo-barn därute blandar ihop redan existerande musikstilar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

MOGET.

Det är ju fan bara en jävla musik stil.

Skaffa ett liv för helvete.

Anonym sa...

aldrig förstått vitsen med att skapa hat mot en folkgrupp bara för att de inte ser ut/beter sig/tycker/tänker som "alla andra"

människor ÄR olika, face it!
det folk värkar glömma är ju att dethär är samma sak som racism.

Anonym sa...

ähh men asså nu blir ja arg...
vaffö ska man hålla på me våld o hata varanda...
PEACE AND LOVE
låt oss va...
om man vänder på de...
att emo-kidsen slår ner vanliga folk...bara för att dom klär sej vanligt...och...emo är en MUSIKSTIL!!!
Inte en klädstil...
kläderna emo-kidsen har är ofta fashioncore...

Anonym sa...

vafan orka hålla på att hata folk! det är såååå patetiskt! emo är en musikstil och de som har den är ju förfan människor som alla andra. får man inte se ut som man vill lr?! skulle ni vilja bli behandlade med hat och våld bara för att ni inte är emo-kids då?
bring love, not hate!

Anonym sa...

men gå och dö klaga inte på oss som gillar klä oss i svart..visst jag är gothar but who careS? vi har våran livstil så fan håll er till er egen och klaga inte på oss

Anonym sa...

FAN VAD JAG E TRÖTT PÅ ATT BLI KALLAD EMO DE VERKAR SÅ SVÅRT ATT FATTA ATT EMO E EN MUSIKSTIL. okej jag brukar skämta med mina kompisar och säga att dom e emo och att jag själv e emo men de som e så irre e att andra kallar mej emo ÄRLIG LÅT OSS VA OCH KOLLA PÅ ER EGEN KLÄD STIL INNAN NI SÄGER NÅT !!!!!!!!!!JAG GILLAR DE JAG HAR OCH DE HETER FASHIONCORE OM DE E SÅ HIMLA SVÅRT ATT SÄGA !

Anonym sa...

EMO's är bara bortskämda attention whores, förtjänar lite stryk, dom gör ingen nytta, bara sitter o lipar