tisdag 6 maj 2008

The most gigantic flying mouth for some time.


Jag vet att de få gånger jag skriver här, så skriver jag om Radiohead. Men jag rår inte för det. För det första verkar det inte hända nåt coolt i musikbranschen överhuvudtaget, och när det väl händer nåt som sticker ut så är det signerat Radiohead. Så därför kommer här ännu en Radiohead-nyhet.

Igår startade deras flera månader långa världsturné, och i ett pressmeddelande har de gått ut och lanserat siten The most gigantic flying mouth for some time. Det är en sida där man klickar i vilka Radiohead-konserter man ska gå på, och hur man tar sig dit. Sen kalkyleras koldioxidutsläpp i kilo som resan kommer kräva, och följs av förslag på hur man kan minska den siffran.

Min resa till Radioheads konsert på Roskildefestivalen till exempel, kommer generera 12.972 kg CO2, (dock inte inräknat all metangas jag kommer släppa ut under hela festivalen).

Ifall ni är nyfikna på vilka låtar de spelade igår i West Palm Beach, Florida, så har ni den fullkomligt underbara (Bulletproof och How to disappear!!!) setlisten här:

01 all I need
02 bodysnatchers
03 there there
04 reckoner
05 the gloaming
06 morning bell
07 nude
08 how to disappear completely
09 15 step
10 arpeggi
11 idioteque
12 bulletproof
13 where I end and you begin
14 airbag
15 everything in its right place
16 the national anthem
17 videotape
18 optimistic
19 just
20 faust arp
21 exit music
22 bangers and mash
23 house of cards
24 street spirit

Här har ni en kackig video också, men jävlar vilken ljus-show de har lyxat till sig med:



Fy fan vad jag längtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag vet att de få gånger jag skriver här, så skriver jag om Radiohead. Men jag rår inte för det. För det första verkar det inte hända nåt coolt i musikbranschen överhuvudtaget, och när det väl händer nåt som sticker ut så är det signerat Radiohead. Så därför kommer här ännu en Radiohead-nyhet." respons: kan bero på att du bara läser Q, och andra brittpoptidningar.

Good Morning Ape sa...

Jag läser inte Q. Jag läser enbart bloggosfären. Säg nåt coolt som nåt band har gjort då istället?